top of page

פיימונטה - דרך היין והכמהין יוני 2022

אורי ואתי ב- פיימונטה – איטליה יוני 2022

מסקנות :

1 . טיול בהרים לא דומה להליכה של 10 ק"מ ברעננה.

2 . מי שהגדיר את רמת המסלולים היה כנראה בכושר אז גם קל עלול להיות קשה.

3 . יש לבדוק איפה נמצא המלון לפני שמתחילים ללכת.

4 . כאשר חם רצוי לוותר על ארוחת הבוקר במלון לקחת סנדוויצ'ים וקפה ולצאת לדרך מוקדם, ארוחת בוקר באיטליה היא בסביבות שמונה בבוקר.

5 . ללכת בעליות בקצב איטי אחיד עוד לפני שמרגישים שקשה.

6 . מקלות הליכה, כובעים קרם הגנה מתאים לפנים שלא שורף בעיניים,

8 . לא צריך הרבה בגדים – שמגיעים למלון לכבס ביד בד"כ בגדים מבד נדיף מתייבשים

עד הערב.

יום ראשון– טיסה לאיטליה טורינו (דרך רומא). הגעה ב 23:00 הלכנו לישון...

יום שני – בבוקר קמנו השארנו את המזוודות במלון ויצאנו להסתובב בטורינו, הסתובבנו בשוק מקומי קנינו כל מני שטויות... לאחר מכן לקחנו את המזוודות לתחנת הרכבת, קנינו כרטיסים לאלבה במכונה אבל לקח לנו חצי שעה פלוס תחקור של שלושה עוברי אורח עד שהבנו מה אנחנו צריכים לעשות.

אלבה – עיר נחמדה אכלנו במסעדה הראשונה שראינו (חצי מהמסעדות היו סגורות... ).

יום שלישי לטיול – יום רביעי בשבוע - תחילת טיול ההליכה.

( יש לבדוק קודם לאן הולכים)

בבוקר נסענו יחד עם עוד שני זוגות משוויץ לנקודת ההתחלה כפר בשם רודי , וכמובן התחלנו לצעוד בכיוון ההפוך – ירידה חדה, לאחר 100 מטר הבנו שאנחנו טועים ועלינו חזרה. הולכים בתוך כרמים, ומטעי פרי מכל מני סוגים ביניהם דובדבנים ותפוחים.

נוף מרהיב מזג אויר נפלא שמש ורוח קלילה,רוב הדרך בעלייה לאתי קשה והיא משתרכת מאחור ואורי רץ קדימה ולא מבין מה כל כך קשה? אתי טוענת שהמסלול הוא לא קל כמו שמכרו לנו.. אבל היא ממשיכה. לאחר מספר קילומטרים הגענו לכפר קטן וורדונו – בקצה הכפר עצרנו לארוחת סנדוויצ'ים והתרוקנות (הזכיר את השירותים בצבא בול פגיעה), (באזור הזה לפני 12:00 לא פותחים שום מסעדה ).המשכנו בעליות וקיטורים של אתי עברנו את לה מורה והגענו ל"ירידה מהגיהינום " דרך אדמת טרשים מחליקה. נחסוך את השפה הבוטה שאתי השתמשה באותם רגעים, וכמון אחרי ירידה מהגיהינום עליה מהגיהינום,בקצה העלייה העיירה בארולו – קצה המסלול (אבל לא שלנו) לאחר ששמחנו על הסיום אכלנו את הסנדוויצ'ים שנותרו (חשבנו שהכל סגור השעה הייתה שלוש) וטיילנו בעיירה וראינו מלא מסעדות פתוחות, הבנו שהמלון נמצא בעיירה ורגן עוד עליה של שלושה ק"מ (עיין ערך קיטורי

אתי..) צעדנו על כביש ללא שוליים ואתי איימה בהזמנת כרטיסים לחזרה מיידית לארץ עכשיו ולאלתר פלוס איומים הזמנת אמבולנס אבל המשכנו והגענו למלון. כמו שאתי אומרת אם אין דרך חזרה אז חייבים להתקדם כמו בחיים!

לגבי המלון לא מציאה אבל אנשים נחמדים, מצאנו מכולת מתקופת הרומאים ומוכרת כנ"ל אבל נחמדה – שוב נכשלנו בקניית מים וקנינו סודה..

יום רביעי לטיול – יום חמישי בשבוע -יום הליכה שני

ארוחות בוקר במלונות לא מתחילות לפני בשמונה ויש כאלו גם שמונה וחצי, התחלנו ללכת בתוך כרמים החלטנו לקצר ולא להיכנס לנובלו, היה חם מאוד ועליות מעייפות אבל עברנו את זה והגענו ל מונפורט דה אלבה. עיירה נחמדה רק בגלל יום

הרפובליקה כל החנויות סגורות, מצאנו מסעדה עם הסלט הכי טעים הפיצות הכי שוות מלצרית נחמדה ותפריט כתוב על לוחות שמעמידים על כיסאות ליד הלקוחות כדי שיבחרו .

יום חמישי לטיול – יום שישי בשבוע - יום הליכה שלישי.

מגפנים לאגוזים, נפרדים מהכרמים ועוברים לנוף הררי יותר

להימנע מצעידה בחום החלטנו לוותר על ארוחת הבוקר ויצאנו בחמש וחצי מהמלון שבחוץ עדיין חושך ובתוך המלון הייתה רק מנקה שהציעה לנו קפה אבל אורי אמר תודה אבל שתינו אתמול... , ב התחלנו בעלייהת תלולה המשך המסלול עליות וירידות אבל

בעיקר עליות ... הגענו לרודינו, אתי שאלה שני גברים על בית קפה ואז אחד מהם לקח אותנו למסעדה מהממת ותיקה מאוד שם וכיבדו אותנו בעוגה חנק טעימה וקפה.רצינו לאכול שם אבל היה מוקדם מדי לצהרים, המשכנו ללכת התחיל לרדת גשם טורדני אבל כמו שאתי אומרת מאחר ואין דרך חזרה אז חייבים להתקדם, כמו בחיים. הגשם ליווה אותנו עד המלון כשעה וחצי של הליכה.

הגענו ל סיסונה ישבנו במרפסת ואכלנו צהריים אתי התחילה לשאול שאלות על רמות הקושי של המסלולים – כמה עולים כמה יורדים איזה שיפוע.

יום שישי לטיול – יום שבת בשבוע - יום הליכה רביעי .

היינו אמורים לעשות מסלול מעגלי סביב סיסונה במקום זה הלכנו לשתות קפה ולעשות קניות Serravalle Langhe אין מה לעשות. סיסונה במכולת

יום שביעי לטיול –יום ראשון בשבוע - יום הליכה חמישי

Cissone to Cravanzana

המסלול הארוך ביותר בטיול 19.8 ק"מ על המפה בפועל תמיד קצת יותר, אתי החליטה לקחת עוד יום מנוחה ולנסוע ישירות למלון הבא, אני החלטתי לצאת לבד מוקדם בבוקר להליכה. לבד בלי אתי משעמם.

(האם מותר לשקר לאישה ולהגיד שהמסלול קל?) על המפה נראה מבטיח 13.9 ק"מ 390 מטר עליה, 690 מטר ירידה.

בפועל הלכנו 15.33 ק"מ עלינו 435 מטר וירדנו 803 . בהמשך הדף אפשר לראות את העליות והירידות, עליה אחת של 4.5 ק"מ עם שיפועים של עד 20 אחוז בקטעים מסוימים, בחלק מהמקומות אדמה מכוסה באבנים קטנות (כנראה דרך עתיקה) בקושי הגענו לפסגה, המשכנו לכפר קטן,בשם Bergolo ישבנו בכפר בבית קפה קטן לשתות לאכול גלידה המשך הדרך הייתה ירידה ארוכה ומייגעת, אתי הגיעה למלון ללא נשימה.. לפרטים על המסלול - פיימונטה - דרך היין והכמהין