top of page

מיכל, נילי, צביה ואורה : היה לנו טיול מדהים, נופים חלומיים

הפעם בחרנו טיול שנחשב קל, כי מה לעשות אמא שלי כבר בת 86

אבל עדיין לא היה רק טיול שטוח היו ימים עם עליות וירידות לא פשוטות

לצורך הניווט אני הייתי עם האפליקציה ואחותי הייתה עם ספר הטיול שמקבלים בערכה, כל אחד מהם פספס מדי פעם אבל ביחד זה עבד מצוין, השלטים בדרך גם עוזרים אבל הם לא מדויקים ולא אחידים ואי אפשר ממש להסתמך עליהם.

מומלץ לקחת מטען נייד לטלפון - כי הפעלת המיקום בטלפון גומרת את הסוללה.

ביום הראשון הלכנו מסנט וולפגנג לסנט גיליגן - טיול מקסים מתחיל בטיפוסים בתוך היער ובסוף יורדים להליכה שטוחה על שפת האגם.

ביום הזה היו הרבה מטיילים על המסלול, גם בגלל שזה מסלול מאוד מקובל גם לטיול יומי וגם כי זה היה יום ראשון. מצד אחד נחמד לפגוש אנשים ואפילו לשוחח אבל אני מעדיפה את הטיולים השקטים יותר ללא ההמון מה שהיה לנו בימים הבאים בהם כמעט לא פגשנו אף אחד על המסלולים.

מסנט גיליגן לוקחים מעבורת חזרה לסנט וולפגנג, חשוב לזכור להמיר את השובר שמקבלים בערכה לכרטיס בקופת הכרטיסים הסמוכה.

ביום השני הלכנו לאגם שוורצנסי, ממש על האגם יש את בית הקפה של לורה, שם אכלנו שטרודל תפוחים מופלא עם קצפת וכמובן קפה. איכשהו הקפה באוסטריה אף פעם לא קולע, או שהוא מר מדי או שהוא לא חם או שיש יותר קצף מקפה בקיצור אל תבנו עליו.

מאגם שוורצנסי יורדים לסטרובל ויש אפשרות לבחור בין שתי דרכים אנחנו בחרנו בזו שכתוב עליה שהיא יותר הרפתקנית היא יורדת ישר בואדי ולא עושה עיקוף, הדרך מקסימה ומומלצת, יש מלא מלא מדרגות, הליכה על קצה מצוק ודרכים צרות, מקסים מקסים, כדאי

בסוף מגיעים (לא משנה באיזו דרך בוחרים ) לטיילת של סטרובל, טיילת מעץ על גדות אגם וולפגנסי, סיום מופלא ליום מקסים.

ביום השלישי הולכים מבאד אישל לבאד גויסרן - המסלול הרגיל הוא עשרה ק"מ די שטוחים, יש אפשרות אחרי 7 ק"מ לפנות למסלול אחר של 7 ק"מ נוספים שמטפס להר, קצת התלבטנו אבל בסוף החלטנו ללכת על זה ולא הצטערנו, בספר כתוב שהמסלול הזה הוא very rewarding בהתחלה צחקנו על זה אבל אחר כך הבנו כמה שזה מדויק. בהתחלה יש עליות לא פשוטות בעיקר לאנשים בני 86, אבל הנוף מלמעלה הוא פשוט משגע ויש שם מנהרות שחצובות בהר שהגענו אליהן בדיוק כשהתחיל לרדת גשם, זה היה פשוט מושלם, בעיני אחד המסלולים הטובים בטיול.

ביום הרביעי הלכנו מבאד גויסרן להאלשטט, המסלול היה חסום באמצע אז הלכנו קצת ואז ירדנו לכביש ולקחנו אוטובוס. האלשטט מהממת, עיר על שפת האגם מצד אחד ועל צלע הר מצד שני, פשוט יפיפיה, עלינו ברכבל למכרה המלח, שם עשינו סיור במכרה שבעיני מאוד מומלץ, היה מעניין ושובר שיגרה. ברכישה של הכרטיסים למכרה השתמשנו בכרטיסי ההנחה האזוריים שמקבלים בערכה וקיבלנו הנחה מאוד משמעותית. כאן חשוב לציין שמומלץ למלא את כל הפרטים בכרטיסים מראש ולנתק אותם מהשובר שאליו הם מחוברים, הכי חשוב למלא שם ואיפה לנים. בדיעבד הבנו שכנראה יכולנו להשתמש בהם גם לאוטובוסים זה לא היה

ברור לנו.

ביום החמישי הלכנו מבאד אישל לסטרובל, המסלול ממשיך עוד כארבעה ק"מ לאיזשהי שמורת טבע אבל אנחנו ויתרנו ולקחנו מעבורת מסטרובל לסנט וולפגנג.

לסיכום הייתה חוויה מצוינת ומומלצת, נופים מהממים והכי חשוב לטייל עם מי שאוהבים.