top of page
חיפוש

טרק באלפים האלבנים ספטמבר 2022

מורן ונחשון , אלבניה ספטמבר 2022 הטיול שלנו באלבניה

נחתנו בשדה התעופה בטירנה שם פגשנו את הנהג המקסים והחברותי שלנו בשדה, ישבנו לידו כל הדרך לשקודרה והייתה לנו נסיעה מדהימה בחברתו, לא הפסקנו לדבר ולשאול ובעיקר לשמוע את נקודת המבט של תושב מקומי, רהוט ומבין עניין על החיים באלבניה ב2022. חווית פתיחה מוצלחת ביותר!

לאחר שעתיים שפשוט עפו להן במהרה הגענו למלון שלנו, חמוד ומקסים, החלטנו מלכתחילה להישאר יום נוסף בשקודרה, לנוח ולהתחיל את הטיול ברגוע. השכרנו אופניים ויצאנו לתור את העיר... ממליצים על מסעדה איטלקית מצוינת, בית קפה מהמם, גלידה משובחת, ביקור במוזיאון העדות והזכרון, וביקור חובה במפעל המסיכות הונציאניות. בערב הסתובבנו במדרחוב והיה מקסים! פסטיבל בירה מקומי, ומוסיקה אלבנית משובחת!

יום טיול ראשון: יציאה מוקדמת מהמלון לשייט שהיה מרהיב!! ולאחר מכן התחלנו את המסלול... הליכה של כמה שעות ביער היפה ובשבילים, מתרגלים הליכה עם מקלות, שימוש בתוכנת הניווט, טיול פתיחה קליל ומוצלח!

יום הטיול השני... יצאנו ושבנו על עקבותינו בשל הגשם שתפס אותנו בתחילת המסלול... יום מנוחה,תפסנו טרמפ לעיר הסמוכה בה הסתובבנו כשעתיים ותפסנו טרמפ בחזרה למלון... היה נחמד מאוד... ובדיעבד יום מנוחה לפני ה-יום של הטיול...

היום השלישי... הטרק מValbone לTeth. ואיזה יום!! הקפצה לתחילת המסלול, התיק עולה על הפרד וואנחנו יוצאים לדרך.... מסלול יפיפה, מגוון, מאתגר, ארוך, הומה, נופים מטורפים, מקומות קטנים על הדרך למנוחה ולמשקה... צומח משתנה בהתאם לגובה, יערות עצומים, שרכים יפיפיים, והפטריות... מרהיבות במגוון וביופיין! היה פשוט ואוו!! יום שלא נשכח בקרוב. מזג האוויר היה מצוין, הראות הייתה נהדרת, יום מאוד מתגמל מכל בחינה.

היום הרביעי... הקשוח מכולם. יציאה מהמלון בteth, לDenelli Meadow... עליה קשוחה ותלולה מההתחלה ועד הקצה ואז ירידה חזרה... בתוך היער, על שביל העדרים שלהם, בתוספת גשם זלעפות, בוץ, עדרי כבשים, רועים וכלבים... יערות מדהימים, פטריות יפיפיות... יצאנו תפוסי שרירים וחזרנו... מפורקים... מסלול למיטיבי לכת (לא אנחנו... 😅) אבל חוויה שלא נשכח, אין בכלל ספק!! חזרנו דרך הכפר את הקילומטר האחרון – מומלץ!

היום החמישי... לאחר מנוחה, שינה ויקיצה מאוחרת יחסית יצאנו לדרך... כעבור רבע שעה עצרנו לקפה הפוך בבית הקפה שפגשנו... משם המשכנו במסלול קליל, זורם, מעט עליות (יחסית...) והגעה אל מפל מהמם, הפסקת אוכל והלאה אל הכפר האחרון... שם התארחנו אצל משפחה מקסימה, עם אוכל משובח, וחדרים חמודים ונעימים.

היום השישי... יציאה מוקדמת אל "העין הכחולה!!!" סיום מדהים לטיול מדהים. גם כאן יום יחסית לא קשה (יחסית...), הליכה רגועה, עליות מתונות, ומקווי מים קפואים בדרך... בסוף לפני הירידה אל הבריכה עלינו במסלול מסומן שמשקיף עליה ועל המפל שממנו מגיעים המים.

לסיכום: היה טיול נהדר, חוויתי, מאתגר, העם האלבני לבבי ומקסים, ומאוד מאוד נהננו, מחכים כבר לטיול הבא!!! רצינו להודות לך על טיול משובח ומאורגן!! מאוד נהנינו, ממליצים בחום ומתחילים לחשוב על הטיול הבא.... 😃