top of page
חיפוש

ויה ספלוגה משוויץ לאיטליה ב 6 ימים אוגוסט 2022

חגית (שגם הלכה וגם כתבה),גיא,עמית ויעל ויה ספלוגה איטליה אוגוסט 2022 נתחיל מהסוף? הכי קשה בכל היום הזה, זה לבחור איזה תמונות להעלות!!

תמונות שישקפו את הנוף המהמם, מזג האויר הנפלא(שזה בעצם היה מטרת כל הנסיעה, לברוח מהאוגוסט שלנו) הזוג הנחמד הזה שיצא איתנו, האווירה, הכיף, האתגר....

יום 1 (מתוך 4) בטראק ויה ספלוג'ה .

התחלנו את הבוקר בכפר Thussis אליו הגענו אתמול ברכבת מציריך.

אחרי ארוחת בוקר יצאנו ל18 ק"מ הליכה בתוך יער, דרך ומעל נהרות, גשרים (מלאנתה גשרים), מים, הרים, ירידות ו(בעיקר) עליות. הגענו אחרי כ-7 שעות וכ-1,100 מטר טיפוס לכפר Andeer.

סדר פעולות סיומיום:

1. בירה קרה!

2. ספא של בריכות מינרליות.

3. ארוחת ערב מפנקת.

4. כיבוי אורות ב9 בערב.

בחרתי תמונות מייצגות, באמת היה קשה לבחור....

מחר 14.5 ק"מ, אבל זה כבר מחר....

יום 2 לטיול: מאנדיר לספלוגן (andeer-splugen)

אבל נתחיל בסיפור קצרצר שתהייה ומסקנה בסופו.

ביום שהגענו מציריך לטוסיס נכנסנו לחנות ספורט מקומית להשלמת ציוד. התלבטנו מאוד לגבי מקלות הליכה... הבחור, בעל החנות, נראה בערך בן גילנו, גיא והוא מייד מצאו תחביב משותף (גלישה. איך לא) הוא שמע אותנו מדברים בינינו, ושאל מאיפה אנחנו, ענינו שמישראל, והוא ממש התרגש ואמר שהחבר הכי טוב שלו, מפה, מהכפר (טוסיס) הכיר ישראלית בטיול בהודו, ידה.ידה... כבר 30 שנה חי בישראל, באיזו עיר ליד הים, גולש גלים.

המשכנו קצת לפטפט על החיים ובסיכום המליץ בחום על מקלות הליכה, חמצוואר ועוד כל מיני... קנינו בלון גז חמצוואר ואת כל ארבעת המקלות האחרונים שנשארו לו במחסן. ויצאנו עם הנחה קלה וכרטיס ביקור.

ואני תוהה: מי את, הישראלית מהודו, שהתחתנת עם שווייצרי וגררת אותו לישראל במקום לבוא לגנעדן פה? יש לי רק אימוגי אחד להגיד לך:

ומסקנה: חובה מקלות הליכה. חובה!!

סיכום יום 2.

יצאנו להליכה של כ15 ק"מ, שאיכשהו התארכה ל18 לפי השעונים שלנו... 7.5 שעות, כולל הפסקות.

טיפוס מצטבר של כ 1,080 מטרים.

ההליכה ברובה היום ביערות אורן ואשוח ולאורך עמק הריין-ואלד. מטפסים ומטפסים.. בדרך מפלים, סכרים, גשרים... רוב הדרך לאורך נהר שיש לו שם כלשהו והוא זורם ומתחבר לריין. בהר מתחתנו, כנראה, מערות קרחונים, כי כל חור באדמה פולט קור (כמו שעוברים ליד מקרר פתוח)

בדרך, סטינו לאחד המפלים, שגם לו יש שם כלשהו, ומה שמייחד אותו, שלפני כ100 שנה, נזיר מקומי, משועמם, אבל ממש משועמם, החליט לחצוב בסלע מסלול שמגיע עד למפל ואף עובר מתחתיו ממש. מרשים ועוצמתי ביותר! מזג אויר בעדנו והטבע במלוא הדרו ויופיו, רק תמונות יכולות לספר את הסיפור וגם זה לא מספיק ברוב המקרים.

סיימנו את היום, בנוהל - בבירה קרה בכפר ספלוגן. כפר ציורי מקסים.

גם היום כמו אתמול, קשה לבחור מתוך מאות התמונות שצילמנו כל היום.

מה שכן, עיקר הכיף הוא בירוק-כחול האינסופי הזה, באוויר הנקי הצלול, בחברותה, בשיחות והצחוק לאורך כל הדרך.

מחר עוברים את הפס. אבל זה כבר למחר....

סיכום יום 3 : מספלוגן לאיסולה. 19 ק"מ (splugen-isola)

מכירים את ההענן שבמערכה הראשונה יירה גשם במערכה האחרונה?

הבוקר התחיל רגוע. התרגלנו כבר להתעורר עם פעמונים של כנסייה. תכלס צליל יותר נעים מהטלפון. ארוחת בוקר סופר מפנקת ואנחנו

בהתלבטות מתי לצאת בגלל מז"א, שהיום מקבל את פנינו בערפל ותחזית לגשם. בכל אפליקציה מופיע גשם, אבל כל אפליקציה מאיימת על שעה אחרת. החלטנו פשוט לצאת.

צעד ראשון ואנחנו כבר בעליה. יודעים לפנק פה בעליות!. 3 שעות עליה לפס, ללא טיפה אחת של גשם. מסלול יפה מאתגר, נוף הרים חשוף, באתר כתוב "דרמטי", והוא אכן כזה.

הפס בגובה 2,117 מ' והוא גם קו הגבול בין שוויץ לאיטליה. בון ג'ורנו. עוברים את הפס ומתחילים לרדת. מכאן עוד 9 ק"מ בירידה, לנקודת הסיום. נשמע פשוט?? אז זהו, שלא... חצי שעה לתוך החלק הארוך של המסלול ואנחנו בגשם שוטף. נאמלק לכם - 5 שעות הליכה בגשם, והם יודעים לפנק פה בגשם! כולל חבילה של ערפל וטמפרטורה שיורדת ויורדת.

הרבה לא ראינו, למעט חורים בערפל שגילו לנו שאנו הולכים בקניון יפהפה עם מפלים שוצפים ויערות אשוח. עוברים סכר ענק והולכים על מדרגות אבן חלקות לאורך מצוק, מפחיד מאוד. הולכים לאט, עקב בצד אגודל. עדיין גשם, כן?

בסוף הגענו, רטובים, רעבים, עייפים ומאוד מרוצים. הפעם בנוהל, קודם קפה (בירה היתה באמצע הדרך) על ארוחות הערב המפנקות נצטרך לספר בפוסט נפרד...

מחר יום הליכה אחרון. האפליקציה מאיימת ב 98 אחוז גשם. אה-ברוך. אבל זה כבר למחר....

היום סיימנו את הקטע הרביעי והאחרון בטראק Via spluga . אורך הקטע כ21 ק"מ מאיסולה לצ'יאבנה ועוד 3 ק"מ (הכי קשים וארוכים) בתוך קייאבנה. למה? ככה! כי זו הדרך הרומית, זה מה שמופיע באפליקציה ומי אנחנו שנתווכח/נקצר/נחתוך...

סיכום יום 4 מאיסולה לקייאבנה

(isola-chiavenna)

24 ק"מ במגמת ירידה.

היום התחיל מאיים עם 98% גשם. בתכלס התממשו רק ה2% ללא גשם. פיצוי על אתמול שהיה בול הפוך.

הליכה לאורך נהר Lior ובדרך הרבה כפרים קטנטנים. כל כפר קהילה, כנסיה, חיים מאוד פשוטים, שקטים מינימליים, חיים בעיקר מחקלאות וקצת תיירות מקומית.

ה(קצת) גשם שירד הופך את הדרך הרומית, שבנויה מסלעים, לחלקלקה, קצת קשה, אבל יפה ונעים. בדרך עצרנו קצת לטבול רגליים במים, קפה, שעשינו, קפה שקנינו, וממשיכים.

ציאבנה, כפר די מרכזי וגדול שבו מסתיים המסע שלנו, הוא כפר שסביבו הרים ובהם טרסות חקלאיות. עיקר הגידול - ענבים ובקר מה שאומר גבינות ויין.... יייששש אנחנו אוהבים גבינות ויין

להערב הזמנו מסעדה שחציה נמצא במערה. המערות העתיקות האלו עוברות במשפחות מדור לדור ומשמשות מקום שימור לגבינות ויין המיוצרים פה. צפויה חוויה קולינרית מעניינת....

מחר נצא ברכבת ליום וחצי התרגעות לחופי אגם קומו...

אבל זה כבר.... דומאני(=מחר)


72 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page