top of page

חזרנו הביתה

הכל בטוב

יושבת לחלוק איתך את הטיול:

לרוב, רק בחודשי הקיץ, יש טיסות צ׳רטר ישירות לטריאסט לתקופה של שבוע.

אנחנו לקחנו צ׳רטר כזה משלישי לשלישי.

העיר יפה ומיוחדת. לי יש משפחה בעיר, אבל תיירים בהחלט יכולים להנות ממנה יום לפני הטיול ויום בסיומו.

ברביע אחה״צ יצאנו לכיוון הדולומיטים. מטריאסט עד המלון שהזמנת לנו כ4 שעות נסיעה. אנחנו החלטנו מראש לפצל את הדרך והזמנו חדר בחווה (״אגריטוריסמו״) www.casadebertoldi.it

מקום צנוע, אפילו זרוק משהו, אבל אווירה של חווה אותנטית.

בדרך עוד עברנו ב Aquileia עיר שנמצאו בה שרידים רומים רבים וקתדרלה ביזנטית עם פסיפסים ייחודיים.ֿ

למחרת, בחמישי, המשכנו לכיוון wengen. בדרך עצרנו בקורטינה דיאמפצו ובהמשך הדרך עלינו ברכבל ל Lagazuoi שהיה מוצב איטלקי מול האוסטרו-הונגרים במלחה״ע 1. מההר ירדנו, כשעתיים הליכה סה״כ, שבחלקה הירידה היא במנהרות/מדרגות שמשולבים בהם עמדות של החיילים מהתקופה. מעניין.

בערב הגענו למלון הנחמד שהזמנת לנו. המקום הוא כפר קטן, והמלון ממש צמוד לכנסייה, כמעט כל ערב אפשר היה לשמוע בה נגנים או זמרים שרים באקוסטיקה מעולה.

בכפר אין כמעט דבר מלבד מכולת צמודה למלון.

(בדיעבד אולי כדאי בכל זאת לישון בעיירה שיש בה קצת יותר מה לעשות בערבים וגישת האוטובוסים אליה פשוטה יותר).

למחרת התחלנו בטיול הרשמי.

הטיול הראשון היה מעולה מאתגר ויפה. הקפצה עם הנהג מונית וחזרה באוטובוס לpederoa ומשם שוב נהג המונית.

ביום השני יצאנו מוקדם במיוחד, כי הבנו שהוא טיול יותר מאתגר. אבל עבורי היה קשה מידי. עלייה כל הדרך ובשיפועים קשים מאוד. לפי החוויה שלי, חשוב שמי שלא מגדיר עצמו בעל כושר מצויין, לא יקח טיולים שאינם ״אינטרמידייט״ (Intermediates-ביניים). בכל זאת באים גם להנות.

הבקתה שהגענו אליה הייתה נחמדה. חוויה מעניינת, שונה ממלון, רק היה מוזר שהולכים המון ובסוף לא מגיעים ל״בקתה מבודדת״, אלא לבקתה שמהכיוון השני, רכבים ותיירים מגיעים אליה ללא קושי :-)

היום השלישי היה נחמד, אבל לא הלכנו את כולו, סיימנו ברכבל של La cruce .

מכיוון שהיה יום ראשון, האוטובוסים מועטים מאוד, אז נאלצנו לחכות כשעתיים לאוטובוס, ובנסיעת ההמשך מpederoa לwengen הזמנו שוב את נהג המונית כי האוטובוס היה מגיע רק בערב. (טיולים שעשויים להידרש בהם לאוטובוס, עדיף לא לתכנן לראשון).

מזג האויר היה מצויין, רק שבכל יום, בערך בשעה 13:00 או14:00 מתחיל לרדת גשם. לרוב מפסיק אחרי כשעה

(אם זו התחזית ורוצים להימנע מהליכה בגשם, אפשר או לצאת מוקדם ולסיים מוקדם, או לתכנן להגיע להפסקת צהרים בבקתה ולהמשיך אחרי הגשם).

למחרת חזרנו בנסיעה רציפה לטריאסט ולמחרת טיסה הביתה.

בסה״כ כמובן חוויה מעניינת ומהנה.