top of page
חיפוש

משוויץ לאיטליה דרך ויה ספלוגה - ספטמבר 2019

נסענו אני ושלושת הבנים שלי לטראק לויה ספלוגה . מסלול ממש מצוין שמתחרה גם בסובב מון בלאן. הלכנו אותו יחסית לאט בחמישה ימים וטוב שכך. כל יום משתנה הנוף ויש עניין חדש. חמישה ימים גם אפשרו לנו לישון במקומות טובים.

התחלנו במזג אוויר מאד סגרירי ומעונן עם הנוף שוויצרי של הרים מיוערים בתוך עננים. עברנו קניון נהדר עם נהר שוצף ועלינו קצת לעיירה אנדיר . 17 קילומטר. הגענו עייפים מהיום הראשון. הלכנו למרחצאות מינרליים שיש בעיירה והרגענו את הגוף. היום השני לספלוגן גם ארוך. התחלנו בגשם אבל זה לא הפריע לנו ליהנות מעליה לאורך הנחלים ומפלים קטנים וגדולים. יום של נחלים שוויצריים. ספלוגן עיירה שוויצרית קטנה יפה שמורה עם בתים עתיקים.למחרת עלינו 600 מטר למעבר עצמו. עליה די נוחה לאורך הדרך העתיקה שנכבשה במאה ה 17. טיילנו בשלג שירד בימים האחרונים וסיפק לנו מראה מרהיב מסביב ומים למפלים. ישנו במונטהספלוגה עיירה מאד קטנה של כלום. המלון היה גם הוא עתיק אבל נוח שרותי עם אוכל איטלקי טוב.

למחרת התחלנו שני ימי ירידה לאורך הנחלים והמפלים באיטליה הגענו בחזרה לאיזור המיוער מלווים כל הדרך ברעש המים ובמראות היער והמפלים. באמצע ישנו במלון טוב בקמפודלצינו ובסיום הגענו ל קיאבנה. עיירה נחמדה של 10 אלפים תושבים עם מדרכוב נעים ומסעדות מצוינות.

הטיול היה מאורגן טוב המלונות נעימים 2 או 3 כוכבים והאוכל מצוין. היה לנו רק חצי יום גשם כך שנהנינו מאד מכל המסלול.