top of page
חיפוש

ויה ספלוגה - משווייץ לאיטליה משפחת רודמן יולי 2015

עודכן: 25 במאי 2019

Roni Doron-Walkvacations

דניאלה רודמן יולי 2015

רוני יקר

גם אני רוצה להגיד תודה גדולה על טיול עצמאי מאורגן להפליא. נהננו מטיול ההליכה שלנו ב VIA SPLUGA, נשמח להמליץ ולספר למתעניינים עתידיים. כתבתי קצת בפתק בעמוד הפייסבוק

אך אשמח להרחיב.

מחכים בשמחה לטיול הבא עם Roni Doron-Walkvacations

תודה.

מהפייסבוק ויה ספלוגה (משוויץ לאיטליה)

הבטחנו לרוני לכתוב על הטיול שלנו, והבטחות צריך לקיים גם אם באיחור :)

ראשית אני רוצה להודות לרוני מוולקווקיישנס @walkvacations על שרות וליווי מדהים, מדוקדק עם ירידה לפרטים הכי קטנים כולל נסיון הדרכה על אפליקצית GPS שהיתה מסובכת לי מדי ובאמת לא נחוצה בסופו של דבר. הייתה לנו חוויה מהנה ביותר ואנחנו כבר חושבים על הטיול הבא.

יום 1 נחתנו במאלפסה מילאנו משם צריך להגיע לעיירה Thusis שבשוויץ.

את הדרך ניתן לעשות באוטובוס או ברכבת. תכננו את שעת הנחיתה לבקר בזמן שיש תחבורה לאזור כל שעה בערך. אחר הצהריים קצת יותר מורכב. בחרנו באוטובוס שיוצא מול שער מספר 5 את הכרטיסים קונים בטרמינל עצמו. האוטובוס נוסע עד לעיר Billinzona ושם יש אוטובוס שוויצרי שמגיע עד לעיירה (תחנת ההגעה ותחנת היציאה ממש קרובות – ברחוב מקביל - מפריד ביניהם גרם מדרגות). חשוב לדעת כי באוטובוס השני יש לשלם בפרנקים שוויצרים או לקנות כרטיסים במשרדים הצמודים לתחנה. זמן ההגעה וזמן היציאה די צמודים ועם אפס גרמנית שלי ואפס אנגלית שלהם היה קצת מלחיץ, אבל הנהג היה מקסים וממש ניגש איתי למשרדים לקנות את הכרטיסים.

אני מפרטת כאן, כי זו ההתחלה של הטיול – והבלבול או הפסד של נסיעה יכול להיות מאוד מתסכל ולגרור המתנה ארוכה ומיותרת.

Thusis הינה עירה שוויצרית קטנה וציורית ממנה יוצאים לא מעט מסלולי הליכה באזור. יש בכפר מספר חנויות לציוד הליכה למי שלא הצטייד עד הסוף. קנינו – בסופר- זוג נוסף של מקלות הליכה במחיר מצחיק של 20 יורו.

עם ההגעה קיבלנו את כל החומר לגבי הטיול כולל קופונים בתיקיה מסודרת ותיק קנווס קטן לארוחות הצהריים. המלון היה נעים מאוד, המסעדה של המלון מעולה. במשך כל הטיול יצא שאכלנו במסעדות המלון והיה בהחלט מוצלח.

יום 2

את מסלול ההליכה התחלנו בבוקר המחרת אחרי ארוחת בוקר טובה ומשביעה במרפסת המלון. אל תאמינו לשוויצרים כשהם האומרים "אה, זה כלום, 4 שעות הליכה.... " תכפילו בשתיים ולפעמים אפילו יותר....

קיבלנו את ארוחת הצהריים שלנו שדי חזרה על עצמה לאורך הטיול בווריאציות שונות – אצבע נקניק מקומי או ביתי, חריץ גבינה, לחמניות, תפוח, קינוח ובקבוק סודה קטן. המלצות בנוגע לארוחות הצהרים: קחו חמאה מארוחת הבקר או כל ממרח אחר ו... אם אתם לא חובבי סודה תבקשו "מים שטוחים" להם זה נשמע מגוחך כי מים שטוחים יש בכל מקום ובחינם. בכל פינת רחוב בערך וגם במקומות מסוימים בהרים תמצאו את ברזי המים המינלרים (מהאלפים השוויצרים) קרים צלולים ובשפע מעורר קנאה.

בשוויץ מסלול הטיול מסומן בבהירות גם ע"י סימון צבע (כמו מסלוליי הליכה בישראל) או ע"י שלט VIA SPLUGA

היום התחיל בטיפוס מתמשך אך לא תלול מדי דרך יער וצמחייה עבותה כך שכל זמן נמצאים בצל. המסלול היה לאורך הנחל על דרך כורכר מסומנת היטב.

בשיא הגובה, השביל חוצה כביש בו מתבצעות כרגע שיפוצים ויש ללכת לאורך הכביש כ500 מטר בטרם חוזרים להליכה ביער.

ההליכה שוב כרוכה בעליה שבסופה מגיעים לאתר Viamala בו יש מפל מים של כ17מטר שנחצב בסלע במשך שנים. בתיקיה ישנו קופון המאפשר כניסה לאתר הזה.

הביקור כרוך בירידה במדרגות מרובות תצפית על המפל והחציבה באבן וטיפוס חזרה. יש אפשרות לשבת לשתות קפה במרפסת הצופה על העולים והיורדים למי שלא מעוניין לרדת (כמובן אני).

מכאן שוב יש הליכה קצרה על הכביש בטרם פונים שוב ליער. הפעם חוצים את הנחל על גשר תלוי ומתחילים בטיפוס ארוך ולא אטרקטיבי במיוחד עד לפאתי העיר ZILLIS.

מהעיירה ZILLIS המשכנו בטיפוס מתמשך באוזר פתוח חשוף לשמש עד לפיסת העיירה Donat ומשם בשביל הליכה מאוד מסודר לירידה לתוך נקודת הסיום של היום הראשון בעירה Andeer .

עוד באתו הערב ניצלנו את הקופון בחבילה לבילוי בבריכות המים המינרלים שבעיירה. המקום מאורגן ומצוחצח. יש להגיע עם בגד ים כמובן - מגבות ב 4 יורו ולוקרים בפיקדון של 10 פרנקים שוויצרים. לא לוותר בשום אופן!! חוויה מוצלחת ביותר מים חמימים ועשרות נקודות עיסוי ממדהימות.

מהעיירה ZILLIS.ניתן לקחת אוטובוס ל Andeer על מנת לחסוך את הטיפוס ולקצר את היום הראשון (כמובן אני :-) )

יום 3

את היום מתחילים בטיפוס קצר אך תלול מעל מאגר המים של העיירה Andeer. ההליכה שוב בתוך יער מוצל ונעים. במידה וירד גשם בלילה יש אזורים חלקלקים שיש להיזהר בהם.

אחרי צליחת ההר, על מנת לעקוף את מאגר המים ליצור חשמל, מגיעים לפונדק דרכים על יד מפל הצונח למאגר. מקום טוב למנוחה הראשונה של היום ושתיית קפה.

משם ממשיכים בטיפוס לאורך מסלול הנחל. הטיול לאורך הנחל מסתכם בצליחת עוד גשר תלוי נחמד. משם ההליכה היא במישור לאורך הכביש עד ששוב המסלול לוקח אותך לתוך היער. משם ממשיכים דרך קצרה עד למוזיאון בו הוסתרו תותחים בימי מלחמת העולם. למוזיאון זה אין קופון בחבילה וחבל שכך, שכן הוא אטרקציה מאוד מעניינת. העלות ללא הקופון הוא 8 פרנק שוויצרי לאדם.

מאזור המוזיאון ההליכה היא מתונה לאורך מאגר מים דרך עירה שוויצרית טיפוסית עד לעיירה SPLUGEN וסוף היום השני.

בחבילה יש קופון למטווח ירי בספלוגן דבר שאנחנו לא עשינו כי הגענו מאוחר מידי.

יום 4

היום מתחיל בעליה מטורפת למעבר הגבול בין שוויץ לאיטליה. העלייה קצרה ותלולה מגובה 1600 מטר ל 2400 מטר בשטח חשוף ופתוח. רק איתן הקרבי שלנו, עשה אותה. אנחנו ויתרנו על השלב הזה ולקחנו אוטובוס מהעיירה ספלוגן למעבר הגבול בפסגת ההר.

מהמעבר מתחילה ירידה באזור חשוף מכיוון שבגובה כזה צמחיה גבוהה לא שורדת.

באיטליה כמו באיטליה... הסימונים פחות מסודרים אבל אי אפשר באמת לטעות בדרך. פשוט לחפש כתמים צהובים על סלעים.

הנקודה הכי מבלבלת הייתה בירידה מהדגל להמשך ההליכה. לקח לנו קצת זמן למצוא את הסימון הצהוב שהוביל אותנו לחווה מגודרת (סרט צהוב למניעת מעבר פרות). יש הנמכה של הגדר בנקודה מסוימת וזו נקודת המעבר. הירידה בהתחלה מתונה ולאורך מאגר מים גדול ומרהיב. אחרי מאגר המים ישנה ירידה תלולה ומתמשכת במסלול סלעי. הנוף משגע ביופיו. הירידה מסתימת בחצית נחל במורד הנקיק. משם ישנה הליכה בירידה מתונה דרך מרעה פרות ירק עד לעיירה ISOLA

יום 5

המשכנו את הירידה בהליכה לאורך הנחל בתוך חורשת עצים. ההליכה הייתה בירידה מתונה לאורך המסלול. ברבע הדרך עברנו בעירה CORTI שם יש מוזיאון על ההיסטוריה של המסלול עם הדמויות שעברו בו. הכניסה למוזיאון מאריכה במעט את המסלול וממש אפשר לוותר. מכאן גם ניתן לתפוס אוטובוס לתחנה הסופית בCHIAVANNA . למי שכן ממשיך ברגל המסלול ממשיך דרך מספר כפרים קטנים ומתהלך לאורך הנחל. הליכה יחסית קלה אך ארוכה.

לקראת הסוף בכניסה בCHIAVANNA יש עכשיו עבודות פיתוח ולכן המסלול עוקף את הכביש ומתפתל בעליה ואיגוף העיר מלמעלה. מעט מעייף כשכבר מגיעים לסוף המסלול. יש דרך קיצור בפסגת ההר שמורידה אותך ישירות לתוך העיר ואז ההליכה אומנם קצרה יותר אבל בתוך שטח בנוי.

בCHIAVANNA הינה עירה איטלקית טיפוסית עם עיר עתיקה חביבה ומספר פיאצות עם קפה וגילטה. את היום הנוסף אפשר לבלות במסלול המקיף את העיר או בביקור בארמון שנמצא כ2 ק"מ מחוץ לעיירה. כמו כן יש מספר אטרקציות בתוך העיירה. ניתן לאסוף מפה עם כל האטרקציות במודיעין בתחנת הרכבת.

בתום חמשת ימי הטיול יש רכבת מ בCHIAVANNA למילאנו, ומשם חזרה לישראל.

הטיול עצמו הינו טיול הליכה בדרגת קושי בינונית (תלוי למי... לי היה די קשה, ליריב סביר, איתן ונעה עפו על זה...). יש אפשרות לקצר ע"י נסיעה באוטובוס מנקודות מסוימות בתוך המסלול. בתי המלון שכלולים בעסקה היו נחמדים. כולם מאובזרים ב WI FI ובמסעדות. בזמן ההליכה כמעט ולא נתקלנו באנשים כך שבאמת יש הרגשה שאתה לבד ביער. ההליכות ברובן בנות כ15-17 ק"מ ונמשכות בין 5 ל10 שעות תלוי בקצב ובמספר העצירות בדרך. ההוצאות בשוויץ גבוהות מהמצופה כך שארוחות הערב צריכות להיות מתומחרות על 30-40 פרנק שוויצרי לאדם. לאורך כל המסלול ישנן בארות מים שבהם ניתן לשתות ולהתרענן כך שאין צורך לסחוב על הגב כמויות מים גדולות לכל היום.

אנחנו סיימנו את הטיול ביומיים במילאנו, בכל זאת קצת שופינג צריך... היה טיול נהדר, המסלול הבא יהיה באירלנד. מחכים בקוצר רוח.

תודה על הכל משפחת רודמן


42 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page